woensdag 13 augustus 2014

Vakantie Duitsland 2014

| | 0 reacties

Zoals jullie misschien al wel wisten ben ik op vakantie geweest in Duitsland.We zijn naar een landal-bungalowpark geweest in Bad Sacha.
We hebben vooral veel mario bros en mario kart gespeeld op de wii haha! Maar ook nog andere dingen en van die dingen wil ik over de leukste vertellen.

Als eerste was er een superlekkere (en ook nog eens goedkope!) ijszaak in het dorpje. Zoals je op de foto's kan zien waren de coupes best wel groot en meestal waren ze niet duurder dan 5,-! Ik ben 3 keer naar deze ijszaak geweest, voornamelijk omdat er tegenover de ijszaak wifi was! :-p

We zijn naar 2 rodelbanen geweest, de rodelbaan die je ziet in de slideshow/diavoorstelling was een kleine rodelbaan. Bovenop de berg had je echt een super mooi uitzicht. Toen we met de rodelbaan naar beneden gingen was ik het aan het filmen, maar het beeld was niet goed scherp gesteld. Jammer.
Met mijn vader en een paar kennissen zijn we naar het Heide Park gegaan, dat is een super groot en leuk attractiepark! Ik heb het super leuk gehad daar, helaas zijn de wachtrijen wel lang. Wij stonden voor de eerste attractie 2 uur in de rij en daarom hebben we daarna een soort van apparaatje gehaald waarmee je (bijna) niet meer in de wachtrij hoeft te staan. Het was best warm dus telkens 2 uur in de wachtrij staan zou niet bepaald leuk zijn geweest. Ik raad het attractiepark zeker aan! alhoewel het er best prijzig is..... (Ik heb met mijn vader afgesproken -omdat ik niet in alle attracties ben geweest en het gewoon een super leuk attractiepark is- dat wanneer ik 100.000 pageviews heb we er weer een keertje naartoe gaan. Maar dat gaat waarschijnlijk (en helaas) nog een tijdje duren.

In Thale was nog een rodelbaan, deze was groter dan de vorige, dus daar zijn we ook naartoe geweest. Beneden was er van alles te doen. Van kleine attracties tot trampolines. Als je iets wilde doe kon je een muntje halen voor 1,- en de meeste dingen kostten ook maar 1 muntje.
Op dit moment is Ayla, de kitten van mijn oom, bij me komen zitten en die kijkt gezellig mee haha!
Boven op de berg waren er verschillende eettentjes en allemaal kleine kraampjes. Wij zijn naar een restaurantje geweest en daar hebben we wat gegeten. Toen we klaar waren zijn we naar de rodelbaan gegaan, de rij was best wel lang. De rodelbaan gaat eerst een stuk naar beneden en daarna ga je weer door middel van een 'band' naar boven. De rodelbaan was hartstikke leuk! Bij deze rodelbaan zat je trouwens op een soort rails. Na het rodelen wilde de rest ook nog naar de dierentuin, was ik even blij dat je nergens kon pinnen en we niet genoeg geld mee hadden.

Diezelfde dag dat we naar Thale zijn geweest zijn we ook nog met een paar naar een soort rots geweest. Oh wat was het daar mooi en wat heb ik daar een paar leuke foto's kunnen maken! We zijn de rots een beetje opgeklommen maar niet tot de top want dat was toch ietsjes toooo much.

Ik vond het echt wel leuk in Duitsland. Soms een beetje een saai dagje maar dat maakte niet zo heel veel uit. Ik heb lekker veel afleiding gehad op vakantie en dat was best wel fijn.

P.s. mijn iPhone is eindelijk naar de maker toe en waarschijnlijk krijg ik morgen mijn iPhone terug!!!!! :-)

Hoe was jullie vakantie?
Liefs, Gita.

0 reacties:

Een reactie posten

BlogSociety
BesteBloggers
 
Facebook Tumblr Tumblr