dinsdag 30 september 2014

Diary: Excursie Nijmegen

| | 0 reacties
Nijmegen, de stad waar vele dingen van de Romeinen werden opgegraven. Vandaag gingen we met school naar Nijmegen toe om het "museum het valkhof" te bezoeken en om een wandeling door de stad te maken. We hebben ook nog een beetje vrije tijd gekregen om zelf de stad in te gaan om bijvoorbeeld te winkelen en te eten natuurlijk.
Door wat foto's te laten zien, wil ik jullie een beetje meenemen in hoe onze dag was.

Om 8 uur moesten we op school zijn dus ik moest redelijk vroeg van huis vertrekken, vreselijk... Wat ben ik blij dat ik normaal gesproken om half 9 begin met mijn eerste les. Na een busrit van ongeveer 2 uur kwamen we aan in Nijmegen bij het "museum het valkhof". We moesten onze jassen ophangen, onze tassen in een bak (?!) stoppen en op de trap gaan zitten om mee te krijgen wat het programma was.
    

We kregen als eerst een film te zien waarin ze een beetje vertelden over dat waar het museum staat er opgravingen zijn gedaan en er vele dingen van de Romeinen zijn gevonden. Na afloop van het korte filmpje moesten we een soortige 'speurtocht' doen door vragen op te lossen.

Na de 'speurtocht' hadden we nog een andere workshop over scherven van potten e.d. Des te zouter een scherf smaakt des te ouder het is, er werd gevraagd of iemand dit wilde proberen. Een jongen uit mijn klas wilde dit wel proberen en heeft dus aan 2 scherven gelikt, achteraf bleek 1 van de scherven een stuk van een pispot te zijn geweest. :-)
Rond een uur of 12 hadden we een korte pauze en mochten we de stad in, we gingen met zijn allen naar de Primark en na afloop wisten Marit en ik de weg terug niet meer. We kwamen een kwartier te laat aan en dat vonden onze docenten volgens mij niet zo leuk (oeps).
-Op de rechter foto staat Hannah-Lynn trouwens en niet ik, we lijken van achter nogal op elkaar. :-p-


Om kwart voor 1 begon de volgende workshop, we moesten vragen beantwoorden. Ik vond deze workshop niet bepaald leuk of zo, ik kon net zo goed op school zitten en opdrachten maken. Met een beetje samenwerking met andere groepjes hebben we het helemaal afgekregen!!!!!
Om ongeveer 10 voor 2 was de laatste workshop afgelopen en gingen we de stadswandeling doen. We kregen een vragenblad mee en een kaart om de weg te vinden (zodat Marit en ik niet weer konden verdwalen). Wat er uiteindelijk gebeurde? We verdwaalden en hadden geen idee waar we heen moesten, we hadden 7 van de 15 vragen al beantwoord maar verder kwamen we niet want de kaart was nogal erg onduidelijk. Toen we onze docenten tegenkwamen zeiden ze dat we nog maar 1 vraag hoefden te doen en dan mochten we vrije tijd houden in de stad.
   
Voordat je denkt welke mogool springt daar nou weer, nou dat ben ik. Ik was even naar beneden gerend en was rond gaan springen, best veel mensen keken me vreemd aan. Maar dat boeit mij dus totaal niks :-).

Ik heb een leuke dag gehad, tenminste in de stad. Ik vond het museum wel leuk om naar te kijken maar de opdrachten maken vond ik helemaal niks, maar ja dat is school.

Liefs, Gita.

0 reacties:

Een reactie posten

BlogSociety
BesteBloggers
 
Facebook Tumblr Tumblr