donderdag 16 oktober 2014

Shoplog Duitsland: DM, Douglas & Aldi

| | 1 reacties
Samen met Tessa en haar moeder ben ik vandaag naar Duitsland, Nordhorn geweest. Ondanks het regenachtige weer was het hartstikke gezellig en ik heb wat leuke dingen (vind ik zelf) gehaald. Zijn jullie benieuwd wat ik heb gekocht?

We begonnen bij de DM, wat was daar een keuze zeg! Ik wilde mijn uitgaven een beetje beperken en heb hier 2 deodoranten, 2 make-up kwasten, een blush en een oogschaduw gekocht.
Vergeleken met in Nederland waren de prijzen een stuk goedkoper, niet heel veel maar wel genoeg om er een ijsje van te kopen bij de Crumz (frozen yoghurt).
Terwijl Tessa al wel 10000 (beetje overdreven) dingen in haar mandje had gestopt, waren de eerste dingen die ik in mijn mandje stopte deze 2 heerlijke deodoranten van Balea.
De deodorant met de blauwe verpakking geurt naar kokos met nectarine, heerlijk!
De deodorant met de roze verpakking geurt naar framboos met citroengras (huh wat????).
Beide deodoranten ruiken heerlijk en bevatten geen aluminiumzouten.
Er waren 4 verschillende varianten maar ik vond deze 2 toch wel het lekkerst, mijn voorkeur gaat toch wel iets meer uit naar de deodorant die naar kokos met nectarine geurt.
Bij de make-up schappen trof ik een heel schap aan met alleen maar make-up kwasten. De kwasten zien er mooi uit en ze zijn ook nog eens lekker zacht. 
De linker kwast bevat aan allebei de kanten een kwast. Op de verpakking staat dat de kwast een duo-functie is voor het aanbrengen van foundation, make-up en poeder op een vlekkeloze en nauwkeurige manier.
De rechter kwast is een kleinere kwast die te gebruiken is voor het aanbrengen/mengen van concealer en oogschaduw.
Ik vind dat de kwasten er mooi en best wel chique uitzien. De haren van de kwasten zijn van hoge kwaliteit synthetisch haar gemaakt. De kleur van de kwasten zijn aan de onderkant wit en worden aan de bovenkant zwart waarna het puntje van de kwast weer wit is.
Bij essence hadden ze weer een nieuwe tijdelijke collectie en daar moest ik natuurlijk iets van meenemen! Ik nam de Rock Out!! multicolour blush mee, deze is volgens mij nog niet te koop in Nederland. Verder nam ik nog een 3D oogschaduw mee die uit de kleuren lichtroze en zilver bestaat.
Deze producten ga ik nog reviewen dus ik vertel er niet te veel over! Hihi.
Bij de Douglas zag ik deze schattige haarelastiekjes en ik was in love. Ze zijn super handig en ook nog eens leuk, naja ik vind anders altijd leuk. Ze waren te verkrijgen in de kleuren rood, bruin, zwart en doorzichtig. Ik ben voor doorzichtig gegaan. Er staat op dat de haarelastiekjes; spoorloos zijn (?), hoofdpijn voorkomt, ervoor zorgt dat je geen gespleten haarpunten krijgt, voor strerke greep zorgt en geschikt is voor alle haartypes.
Als je het elastiekje in je haar hebt gehad kan die iets groter worden zoals je op de foto ziet, inmiddels is 'ie alweer een klein beetje gekrompen.
Ik ben benieuwd naar de elastiekjes! :-)
Last but not least.... Ook heel veel dingen bij de Aldi zijn stukken goedkoper vergeleken dan in Nederland! Ik nam een pak koekjes mee, ze lijken op oreo's. Aangezien ik morgen 2 uur in de trein moet zitten leek mij dit wel lekker voor onderweg.

De deodoranten zijn voor 0,85 per stuk te koop bij de DM.
De kwast voor concealer en oogschaduw is voor €2,95 te koop bij de DM.
De kwast voor make-up/poeder is voor €3,95 te koop bij de DM.
De Rock Out multicolour blush van Essence is voor €3,25 te koop bij o.a. de DM en de Kruidvat.
De 3D oogschaduw van Essence is voor €2,75 te koop bij o.a. de DM en de Kruidvat.
De haarelastiekjes zijn voor €4,95 te koop bij de Douglas.
De koekjes zijn voor €1,25 te koop bij de Aldi.
(De prijzen zullen in Nederland wat hoger zijn.)

Wat vinden jullie van deze shoplog?
Liefs, Gita.


1 reacties:

  1. Leuk! Ik ben zelf ook dol op Duitse drogisterijen.
    Gelukkig ben ik regelmatig in Duitsland. Ze hebben daar zoveel (low budget) keus, en ook mijn dagelijkse "vaste" dingen, zoals deo en douchegel, zijn daar meer dan de helft goedkoper.
    Ik heb trouwens ook van die elastiekjes. Net gekocht bij Action. 5 of 6 voor 60 cent of zo.
    Moet ze nog testen.

    BeantwoordenVerwijderen

BlogSociety
BesteBloggers
 
Facebook Tumblr Tumblr