donderdag 22 januari 2015

HEMA Fish Eye Lens

| | 2 reacties
 Soms loop je wel eens door de stad en zie je van die hebbedingetjes die je gewoon niet kan laten liggen. Vorige week was ik even alle toetsweek stress eraf gaan winkelen met Marit en bij de HEMA zagen we deze Fish Eye Lens. Ikzelf had al wel een fish eye lens alleen bij het gebruik werden mijn foto's allemaal zo onscherp en de kwaliteit ging hééél erg omlaag, jammer. In de winkel zette ik deze lens even voor mijn camera om te kijken of de kwaliteit ook zo erg omlaag zou gaan maar dat was helemaal geen probleem bij deze lens. Ik besloot 'm maar mee te nemen aangezien ik, op dat moment, nog geld had.
 Maar wat is een Fish Eye Lens nou eigenlijk? Deze Fish Eye Lens is voor de camera van je telefoon. Als je de lens op de camera van je telefoon hebt geplaatst zal je foto 180 graden worden. Wanneer je de lens van je camera afhaalt zal de foto weer normaal worden. 

Op de achterkant van het doosje staat in het Engels, Nederlands, Frans, Duits en Spaans waarvoor de Fish Eye Lens is en overige informatie. Ook staat erop wat er allemaal in het doosje zit.
Op de zijkant staat kort beschreven hoe je de Fish Eye Lens moet bevestigen aan je camera om je een beetje een beeld te geven van het product. 

In het doosje zit een Fish Eye Lens (logisch), een gebruiksaanwijzing en een zakje met 3 magnetische ringetjes, een dopje voor op de lens en een koordje voor aan je telefoon. 
Het rondje dat aan het koordje zit is magnetisch en de lens plakt als het ware op het rondje, hierdoor zal de lens er niet gemakkelijk vanaf vallen. Bij sommige telefoons kan je het koordje aan de telefoon vastmaken. Ik heb een iPhone 5 en bij mijn telefoon kan dat helaas niet.
De dop vind ik erg handig, zo weet ik zeker dat er geen krassen op de lens komen als ik deze gewoon los in mijn tas laat slingeren, wat ik nogal vaak doe. Over de 3 magnetische ringetjes ga ik hieronder iets vertellen yay.

Op de eerste foto zie je dat ik het ringetje aan mijn telefoon heb geplakt. Bij mij zaten er in totaal 3 ringetjes bij en eigenlijk kan ik dus op 3 telefoons een ringetje plakken. Het ringetje heeft aan één kant een plakkant en aan de andere kant is 'ie magnetisch zodat de lens hieraan blijft zitten.
Je haalt gewoon het plakkertje van het ringetje af en plakt 'm dan rondom de camera van je telefoon. Daarna moet je 'm ongeveer 10 sec. zachtjes aandrukken totdat 'ie blijft zitten. (Maak vooraf wel even het oppervlak rondom de cameralens schoon.) Als je het ringetje rondom je cameralens hebt geplakt kun je de Fish Eye Lens er gewoon opzetten, omdat de lens magnetisch is blijft 'ie vanzelf op de ring zitten.
Even een tip: plaats de dop altijd op de lens als je 'm niet gebruikt. Reinig de Fish Eye Lens af en toe met een licht bevochtigde zachte doek, maar gebruik in geen geval chemische schoonmaakmiddelen.
Hier even een testfotootje. De kwaliteit gaat wel omlaag maar het valt best mee hoe erg die omlaag gaat vergeleken met mijn oude lens. (Kwaliteit is ook een beetje omlaag gegaan omdat het donker werd.) Selfies met een Fish Eye Lens is trouwens niet de beste combi, oops. Nu ik over selfies begin, het magnetische ringetje kan je niet rondom de voorcamera plaatsen van een iPhone 5, dan zit 'ie namelijk op de speaker van je telefoon.
Op deze foto zien jullie trouwens ook mijn nieuwe zonnebril -ja een zonnebril- van Polette, binnenkort komt daar ook een artikel over! :-)

Ik ben erg blij met mijn nieuwe Fish Eye Lens van de HEMA. Het is een erg leuk hebbedingetje en helemaal niet duur! Deze lens is te koop bij de HEMA voor €4,00.

Wat vinden jullie van fish eye-lenzen?
Liefs, Gita.

2 reacties:

  1. Dat is wel tof! En ook best goedkoop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, heel erg goedkoop! Maar is de kwaliteit echt zo als op de foto of is het wel een stuk beter??

    Love,
    Didem.

    BeantwoordenVerwijderen

BlogSociety
BesteBloggers
 
Facebook Tumblr Tumblr