maandag 7 december 2015

MUA Pro-Base Face Range | Conceal & Brighten Kit, Argan Plush Concealer, Prime & Conceal Palette

| | 1 reacties
 "Één aflevering kan nog wel." Hoe vaak zeggen we dat wel niet tegen onszelf als we onze favoriete serie kijken? Helaas worden we de volgende ochtend vaak wakker met donkere kringen onder onze ogen die we met moeite wegwerken, althans ik. Ik probeer drie (van de zes) producten van de Pro-Base collectie van MUA uit. De meeste producten van deze collectie zijn concealers.
Conceal & Brighten Kit €4,99
Dit palette is handig om mee te nemen: je hebt namelijk alles bij de hand. De Conceal & Brighten Kit is een complexe 3-in-1 kit die 'crèmes' bevat die je imperfecties kunnen wegwerken, maar ook je teint kunnen oplichten. Ik vind het een fijne kit en alles blend heel goed. Ik vind de dekking middelmatig: het kan in lijntjes gaan zitten, maar de donkere kleur onder je ogen kan je wel verbergen. Deze kit is er in twee varianten: Porcelain - Beige en Natural - Medium Rose. Ik heb de Porcelain - Beige kit ontvangen. Alle drie de kleuren dienen ergens anders voor.

De linker kleur dient als concealer - zacht mengbare camouflage.
De middelste kleur dient als brightening - laat je teint stralen.
De rechter kleur dienst als highlighter - voor een lichte, schitterende glans.
Argan Plush Concealer €4,49
De Argan Plush Concealer is erg gepigmenteerd en heeft een gladde, zachte textuur. Dit product bevat arganolie en smelt zacht op de huid. De kleur is een beetje oranje en wordt wel iets lichter na het blenden, maar ik raad het product eerder aan voor mensen met een getinte of iets donkerder huid. Voor mensen met een lichtere huid zal Fair of Natural beter qua kleur zijn in plaats van Almond. Het product is erg fijn om te gebruiken als concealer onder de ogen, maar toch neig ik liever naar een vloeibare concealer. Sommige concealers drogen na het aanbrengen onder de ogen redelijk snel op. Bij deze concealer is dat niet het probleem vind ik. Het heeft een goede dekking en gaat niet echt in lijntjes zitten, maar ik vind hem wel iets te oranje voor mij. Zelf gebruik ik meestal een concealer die één tint lichter is.
Prime & Conceal Palette €6,49
Het Prime & Conceal Palette bestaat uit vijf corrigerende crèmetinten, die imperfecties op elke huidskleur verbergen. Elke crème dient ergens anders voor. De crèmes zijn goed gepigmenteerd, maar blenden de eerste keer niet zo gemakkelijk vind ik. Waarschijnlijk worden ze na een tijdje wat zachter en blenden ze gemakkelijker. Ook dit palette is erg compact en handig mee te nemen. Vergeet geen concealer aan te brengen over de plekken die je hebt gecorrigeerd om een multi-coloured teint te voorkomen. De laatste stap moet je zeker niet vergeten, daar ben ik achtergekomen.

Perzik - de warmte van deze kleur neutraliseert donkere cirkels bij elke huidskleur.
Lila - licht op en verzacht een gele ondertoon.
Geel - verheldert en verbergt paarse ondertonen bij olijfgekleurde of bruingekleurde huid.
Groen - neutraliseert en vermindert roodheid.
Middelste kleur - highlight.
Alle crèmes zijn goed gepigmenteerd. De crèmes van het Prime & Conceal Palette blenden wat minder gemakkelijk, maar ik denk dat deze na een paar keer gebruiken wat zachter worden en dan makkelijker te blenden zijn. De crèmes van de Conceal & Brighten Kit en de Argan Plush Concealer zijn fijn om te gebruiken en makkelijk te blenden. De producten zijn budgetproducten voor als je een goedkoper alternatief zoekt in plaats van merken zoals Mac.

Liefs, Gita.

1 reacties:

BlogSociety
BesteBloggers
 
Facebook Tumblr Tumblr